Przebiśniegi z wacików i kolorowego papieru

W klasie 2A powstały przepiękne prace plastyczne – przebiśniegi wykonane z wacików i kolorowego papieru! Dzieci z zapałem tworzyły kwiaty, które symbolizują nadejście wiosny. Wykorzystali waciki, które idealnie imitowały płatki, oraz kolorowy papier, z którego powstały łodygi i liście. To doskonała okazja, by połączyć naukę o roślinach z kreatywną zabawą. Prace dzieci zachwyciły wszystkich swoją starannością i pomysłowością. Cieszymy się, że możemy już poczuć wiosnę w naszej klasie!

Kontakt

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Helu

ul. Szkolna 1
84-150 Hel

58 675 06 83

FORMULARZ KONTAKTOWY

Godziny Pracy Sekretariatu

Poniedziałek
Wtorek
Środa
Czwartek
Piątek

7:30 - 15:30
7:30 - 15:30
7:30 - 15:30
7:30 - 15:30
7:30 - 15:30

Przydatne linki

RODO

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Plan postepowań

Dzień Babci i Dziadka !!!


Uczniowie klasy 2a postanowili przygotować niespodziankę na zbliżający się Dzień Babci i Dziadka. Wykonali laurkę w kształcie filiżanki z kwiatkami. W środku znalazły się samodzielnie ułożone i zapisane życzenia.

O tym przeczytacie w naszym kolejnym numerze
1, 2, 3 – NEWSY.

Gazetka Szkolna Nr 7/2025

Polowanie na oznaki wiosny.

21 marca uczniowie klas 1-3 SP wybrali się na poszukiwanie wiosny. Była to prawdziwa wyprawa przyrodnicza. Uzbrojeni w karty pracy tropiliśmy oznaki świadczące, że przyroda budzi się do życia. Każdy kto zaobserwował zwierzęta i rośliny typowe dla pierwszych wiosennych dni - odnotowywał to skrupulatnie.

Podczas spaceru spotkaliśmy też ogrodników pracujących na grządkach. Uczniowie dowiedzieli się od nich wielu ciekawych informacji na temat pielęgnacji roślin w ogrodzie wczesną wiosną. Wracając do szkoły słuchaliśmy śpiewu ptaków i znaleźliśmy nawet domki przygotowane dla tych niezwykłych śpiewaków.

Pamiątką po naszej wyprawie jest wiosenny pejzaż wykonany wspólnie przez uczniów klas młodszych, który zdobi hol drugiego piętra naszej szkoły.

Safari.

26 marca uczniowie klas 1-3 wyruszyli na wycieczkę do teatru w Gdyni.

Z ogromną ciekawością obejrzeliśmy spektakl „Safari”. Zabawne zwierzęta, bohaterowie pełnej przygód, muzycznej podróży, przekazały nam cenną naukę o sile przyjaźni i współpracy, podkreślając przy tym, że odmienność jest bogactwem.

Przedstawienie wspaniale wpisało się w nasze działania związane z projektem „STOP HEJT”, który realizujemy w tym roku szkolnym.

Zapraszamy Was do obejrzenia galerii zdjęć z naszych wypraw.

EKSPERYMENTY W KLASIE 2A

Jak myślicie, co się wydarzy, gdy na położone na tacy zamrożone kostki lodu zaczniemy dmuchać przez słomkę?

 

TAK! TAK!

Pewnie się domyśliliście, że dmuchanie na kostki lodu przyspieszyło ich topnienie. Ciepłe powietrze wydychane przez słomkę wpłynęło na podniesienie temperatury lodu, co spowodowało szybsze  przejście lodu w stan ciekły.

Podobno kaczka pływa i nie moczy piór?
MUSIMY TO SPRAWDZIĆ!


Przygotowaliśmy 2 kartki. Jedną z nich posmarowaliśmy olejem i poczekaliśmy kilka minut.  Na obie kartki nalaliśmy po kilka kropel wody i obserwowaliśmy…..co się wydarzy!

Nieposmarowana olejem kartka przemokła. Natomiast po kartce pokrytej tłuszczem woda spłynęła!

WNIOSEK:

Pióra kaczki są pokryte tłuszczem i woda nie dostaje się pomiędzy nie, ale spływa po ich powierzchni, ponieważ siły przylegania pomiędzy wodą a piórami są małe. Dzięki czemu woda spływa po kaczce. Kaczka pozostaje sucha.

KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE

 

Uczniowie klasy 3A zawsze z wielkim zainteresowaniem oczekują na spotkanie z Panią Joanną Mormul i na plastyczne wyzwanie w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Kreatywne prace plastyczne". Ich przepiękne prace są eksponowane na parterze oraz klatce schodowej starej szkoły. Oni także stworzyli niezwykły napis towarzyszący ich dziełom.

Klasa 3b zakończyła spotkanie z lekturą „Oto jest Kasia” w dość nietypowy sposób. Uczniowie spotkali się w sali rozpraw, by osądzić, czy postępowanie bohaterki znanej książki Miry Jaworczakowej było dobre czy złe. Dzieci, świetnie wcielając się w role adwokata, prokuratora, sędziego i oskarżonej, znalazły okoliczności łagodzące, doceniły przemianę Kasi i doprowadziły do uniewinnienia dziewczynki. Niektórzy świadkowie odpowiadając na pytania, czuli się nieswojo i byli zdenerwowani – jak w prawdziwym sądzie. Po wysłuchaniu stron, sędzia wydał wyrok sprawiedliwy :)

LEKTURKOWE LOVE 

 

Z radością omawialiśmy przygody znanego przyjaciela zwierząt - Doktora Dolittle. 

Trzy zespoły podjęły się realizacji zadań wybranych w drodze losowania. Z zaangażowaniem przypominaliśmy sobie fragmenty podróży Doktora. Jak zawsze towarzyszyło nam dużo śmiechu i zabawy. Z dumą prezentujemy wam obrazy powstałe w wyniku naszej pracy. 

Co dzieje się z wodą, gdy pojawia się detergent?

W dniu 17 marca uczniowie klasy 3a przeprowadzili ciekawe doświadczenie przyrodnicze. Po zapoznaniu się z warunkami życia zwierząt i roślin w jeziorze, sprawdzaliśmy, dlaczego tak ważne jest, by nie zanieczyszczać wód, niszcząc ich cechy niezbędne dla życia różnych organizmów. Obserwowaliśmy, jak zmienia się napięcie powierzchniowe wody, gdy zadziałają zanieczyszczenia (detergent). W tym celu posłużyliśmy się guzikami różnej wielkości. Delikatnie położone na wodzie pływały, dopóki nie zostały dotknięte palcem zanurzonym w płynie do mycia naczyń.

Teraz już wiemy, że owady np. nartniki, żeby mogły poruszać się po powierzchni wody muszą żyć tam, gdzie woda jest czysta.

WIOSENNE KULINARIA 

 

W marcu klasa 3B przygotowywała wiosenne kanapki z własnoręcznie wykonanymi pastami w różnych smakach. Samodzielnie przygotowane specjały cieszyły nasze oczy i podniebienia;) 

Nasza przygoda z książką „Którędy do Yellowstone?”

Uczniowie klasy 2A z ogromnym zainteresowaniem omawiali lekturę „Którędy do Yellowstone?”. Wspólnie śledzili przygody bohaterów i odkrywali niezwykłe zakątki świata. Szczególną uwagę poświęcili Puszczy Białowieskiej, poznając jej wyjątkowych mieszkańców, takich jak żubry, wilki i rysie. Rozmawiali o ochronie przyrody i znaczeniu parków narodowych. Dzięki tej lekturze zrozumieli, jak ważne jest dbanie o nasze środowisko i jak wiele tajemnic kryją dzikie zakątki świata!

Nasz Klasowy Ogródek

Wiosna zawitała do klasy 2A! Uczniowie z ogromnym zaangażowaniem założyli własny, mały ogródek, który stał się prawdziwą zieloną oazą. Najpierw dzieci starannie przygotowały skrzynki, wypełniając je ziemią. Następnie z wielką starannością sadziły stokrotki, hiacynty i bratki. Każda roślinka została posadzona z czułością, a potem delikatnie podlana. W klasie unosił się zapach świeżej ziemi i pierwszych wiosennych kwiatów. Teraz uczniowie codziennie dbają o swój ogródek – podlewają roślinki, obserwują, jak rosną, i uczą się odpowiedzialności za żywe istoty. Dzięki temu nasza sala stała się jeszcze piękniejsza, a dzieci mogą cieszyć się widokiem kwitnących kwiatów, które same posadziły.

To była niezwykła lekcja przyrody, pełna radości i współpracy!

„Wiosna, urodziły się motyle” 
 

Klasa 1a z ogromną radością przywitała kalendarzową wiosnę. Uczniowie poszukiwali w pobliskich ogródkach oznak wiosny podczas spaceru z rówieśnikami. Dzieci obejrzały filmy edukacyjno - przyrodnicze oraz fotografie przedstawiające zwiastuny wiosny. Swoje spostrzeżenia uczniowie przenieśli malując przepiękne prace plastyczne farbami akwarelowymi i uzupełniając karty pracy. Na podsumowanie zajęć uczniowie zaśpiewali swoją ulubioną piosenkę pt.: „Wiosna, urodziły się motyle”.