Powrót

RODO

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Plan postepowań

,,Czarowny świat trzech europejskich stolic”

17 września, żądni przygód i wiedzy, wyruszyliśmy na wycieczkę po Europie. Pierwszym krajem, do którego dotarliśmy, były Czechy. Po opuszczeniu autokaru, w słoneczny, poniedziałkowy poranek rozpoczęliśmy wraz z przewodnikiem zwiedzanie Pragi. Obejrzeliśmy jej najpiękniejsze zabytki: katedrę św. Wita, Zamek Królewski , domki przy ulicy Złotej oraz słynny Most Karola.

Podczas spaceru po Starówce podziwialiśmy wspaniały zegar umieszczony na wieży ratuszowej. Zasłuchani w jego dźwięki oraz mowę ,,Pepików” , zajadaliśmy się lodami i innymi czeskimi słodyczami. Wieczorem, płynąc statkiem po Wełtawie, spożywaliśmy kolację . Nocny rejs i ciepły wiatr przyniosły nam ukojenie po ciężkim, pełnym wrażeń dniu.

Rano pojechaliśmy do kolejnej europejskiej stolicy, którą był Wiedeń. Stolica Austriaków zachwyciła nas pięknem monumentalnych pałaców, zamków, secesyjnych kamienic i parków oraz gotyckiej katedry św. Szczepana. Zauroczyła nas historia cesarzowej Sisi oraz jej męża cesarza Franciszka Józefa.

Wiedeń to miasto m.in. Mozarta, Beethovena, Klimta oraz braci Straussów, czego nie da się nie zauważyć dzięki sprzedawanych tu w niezliczonej ilości pamiątek związanych z tymi słynnymi postaciami.

Wieczorem czekała na nas niespodzianka! Pobyt w wesołym miasteczku! Tu mieliśmy okazję wykrzyczeć wszystkie swoje emocje, by przed powrotem do szkoły czuć się zresetowanymi i pełnymi sił do dalszej nauki.

Ostatnią stolicą, którą zwiedziliśmy, był Budapeszt – rozległy, z niezliczoną ilością zabytków pochodzących z różnych epok. Od romańskiej katedry, gotyckiego zamku i katedry św. Stefana poprzez barokowe kamienice i klasycystyczne pałace, operę, teatry, galerie oraz pierwsze w Europie zabytkowe metro. Zadziwiła nas siła i determinacja Madziarów, którzy postanowili w trzydzieści lat wybudować monumentalne dziś już zabytki, aby w ten sposób uczcić 1000-lecie Węgier.

W czwartek ruszyliśmy w drogę powrotną. Strudzeni, ale w dobrych humorach i z pieśnią na ustach wróciliśmy w nocy do Helu. Dowiózł nas tutaj w rytm najnowszych przebojów i w błysku kuli dyskotekowej autokar Pana Piotra.

Gdyby ktoś zapytał, która ze zwiedzonych przez nas stolic jest najpiękniejsza, trudno byłoby odpowiedzieć. Każda z nich ma swoja historię oraz inny klimat. Praga zachwyca kameralnością, Wiedeń bogactwem, zaś Budapeszt rozmachem. Na pewno każde z tych miej warto odwiedzić, żeby móc je ocenić.